Viking CEO’su Torstein Hagen, şirketin 2024 yılı dördüncü çeyrek ve tam yıl kazanç görüşmesinde, Çin pazarına yönelik stratejilerini paylaştı. Hagen, Viking’in Avrupa’da dört nehir gemisinin şu anda Çin pazarına odaklandığınıve bu gemilerde Çinli personel çalıştığını ve Çin mutfağının sunulduğunu belirtti.
Hagen, “Kaptanlar ve denizcilik ekibi çok deneyimli, nehirlerde seyir yapmayı biliyorlar” diyerek, bu operasyonun zaman aldığını ancak potansiyel olarak büyük bir iş fırsatına dönüşebileceğini vurguladı.
Çin pazarına yönelik daha fazla detay veren Hagen, “Çin pazarı büyük bir pazar, fakat bunu çok fazla gündeme getirmiyoruz. Ancak orada China Merchants ile ortak girişimimizle faaliyet gösteriyoruz” dedi.
Viking’in diğer kruvaziyer şirketlerinden farklı bir yaklaşımı olduğunu da dile getiren Hagen, “Bir Viking gemisine bindiğinizde, gemide genellikle sadece İngilizce konuşulur. Ancak Çin pazarına yönelik gemilerimizde sadece Mandarin konuşuluyor ve yemekler büyük ölçüde Çin mutfağından oluşuyor. Çinli misafirler, nehirlerin etrafındaki tarihi ve kültürel yerleri görmek için seyahat ediyorlar ve ardından bizim gemilerimizde konfor içinde dinleniyorlar” şeklinde konuştu.
Hagen, Çin pazarına doğrudan pazarlama yapmanın kolay olmadığını kabul ederek, “Bu cesur bir hamle, ancak buna inanıyoruz ve büyük bir fırsat sunduğuna inanıyoruz” dedi.
THE CRUISE LIFE