Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa Genel Müdürü Tunç Batum, Türkiye?nin 2023 hedefleri doğrultusunda 70 milyar dolar turizmin gelirinin hayal olmadığını söyleyerek, "Ancak istenilen tek şey yurt dışı ilişkilerde dengeli yaklaşımlar" dedi
Turizm sektörü temsilcileri, 2023 hedeflerine ulaşmak için
iç ve dış politik hareketlere dikkat çekti. Turizm sektörünün girdisi yerli ve
yabancı misafirlerin katkılarından oluştuğunu söyleyen Hilton Dalaman Sarıgerme
Resort & Spa Genel Müdürü Tunç Batum, "Dolayısıyla iç-dış politik veya
ekonomik hareketlere karşı çok kırılgan yapısı var.
İnsanlar tatil tercihlerini hem maddi hem de duygusal bir
takım değişkenlere göre şekillendiriyorlar. Bu bağlamda Rusya krizinden de
gördüğümüz üzere diplomasinin ortadan kalktığı ortamlarda çok ağır yaralar
alıyoruz. Şimdi benzeri bir durum Avrupa ile yaşanıyor. Bazı analistlerin bence
yanıldıkları iki önemli nokta var bu konuda, birincisi Rusya krizinde ğu
üzere bir yıl turist gelmedi ancak ertesi yıl hepsi geri geldi mantığı çok
doğru bir çıkarım değil. Nedeni ise sırf bu örnek bize yumurtaları aynı sepete
koymamız gerektiğini gösterdi diye yanıtlayabilirim.
Yani siz yalnızca tek
bir pazar üzerinden yola çıkarak bütçenizi oluşturamazsınız. Kendi
pazarlamanızı riski bölecek şekilde dağıtmanız gerekir. Yoksa, Almanya veya
Rusya örneğinde ğu üzere bu ülkelerle çeşitli lerden dolayı sıkıntı
çıktığında açılan boşluğu bir anda diğer bir pazarla drmanız çok zor.
Diğer yanılgı ise; alternatif pazarların ikame edilmesi. Bu
konu öyle sanıldığı kadar kolay değil. Bakınız Avrupa ile Turizm kapasitemizin
bu günlere gelmesi tam 35 yıllık bir yatırımın sonucudur. Avrupa ile
ilişkilerinizi bu bağlamda değerlendirip bu pazardan gelen Turizm girdilerinin
son 30-35 yıllık eriştiği büyüklüğe bakmanız gerekir. Aynı şekilde Rus pazarı
da nereden baksanız 15 yıldır üzerine yatırım yapılan bir Pazar. Sonuç olarak;
yeni pazarlar oluşturmak çok kolay değil, ciddi emek ve zaman gerekiyor;
insanlar sanıldığı kadar kırgınlıkların üzerine hemen set çekmiyorlar, bu
yatırımları yaparken duygu faktörünü unutmamak gerekir" dedi.
Türkiye?nin 2023 hedeflerinde turizmin rolüne de değinen
Tunç Batum, "Biz 2023 vizyonunda Turizm den 70 milyar dolar beklemeliyiz
ve istihdamın da %10?unu karşılayan bir sektör olmalıyız İspanya örneğinde
ğu gibi. Turizm girdilerinin ithal ürün veya ikame ham maddeye ihtiyacı
minimum ğu için bu gelir, maliyetler çıktıktan sonra doğrudan artı haneye
yazılıyor.
Bu bağlamda artık hiç bir komşumuzla olumsuz ilişki yaşamak
istemiyoruz sektör olarak. Nedeni ise kaybettiğimiz her yılın bilançosu bize
geri toparlamak için en az iki-üç yıllık ciddi pazarlama ve imaj maliyeti
çıkartıyor" dedi.
2023 vizyonu çerçevesinde yatırımlar yaptıklarını da söyleyen Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa Genel Müdürü Tunç Batum, "Bakınız biz Hilton Dalaman olarak kendi bölgemizdeki ilk uluslar arası yarışma yapılacak kapasitede bir golf yatırımı için kollarımızı sıvadık. Bu sektöre inancımız çok, turizmi çeşitlendirmek için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz. Bu yıl bünyesinde ğumuz DOKTOB ile Hint Turizmini ülkemize kazandırmak için inanılmaz bir çaba içinde k ve olmaya devam ediyoruz. Pazarlama için Turizm Bakanlığı tanıtım fonu yaklaşık 60 milyon dolar harcarken Türkiye?deki 450 adet 5 yıldızlı otel senede yaklaşık 200 milyon Dolar bütçeyi tanıtıma harcıyoruz. Yurt dışında özel PR şirketleri ile çalışıp tanıtım ataklarına devam ediyoruz. Birçok bize benzer otel, özel işletmeler, Birlik ve Odalar, Tur operatörleri ve STK?lar benzer tanıtım çabaları içindeler. Herkesin söylemi aslında aynı. İnanılmaz bir kapasitemiz var. 70 milyar dolar hayal değil ancak istenilen tek şey yurt dışı ilişkilerde dengeli yaklaşımlar" dedi.