TURİZM 26.11.2013 14:20:15 0

Tatilcilere Etstur?dan Erken Rezervasyon Müjdesi!

Etstur, ciroda yüzde 30, yolcuda yüzde 13 artış hedefiyle erken rezervasyonu başlattı

Tatilcilere Etstur?dan Erken Rezervasyon Müjdesi!
Etstur, ciroda yüzde 30, yolcuda yüzde 13 artış hedefiyle erken rezervasyonu başlattı. Etstur Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, Shangri-La Bosphorus Hotel`de düzenlediği basın toplantısı ile 2014 yılı erken rezervasyon kampanyasını başlattı. Ersoy, şirketin satılacağı iddialarından genel hedeflerine kadar pek çok konuyu gazetecilerle paylaştı.  2014 yılı için hem ciro hem de misafir sayısında artış beklediklerini ifade eden Mehmet Ersoy, müşteri sayısında yüzde 13, ciroda ise yüzde 30 oranında bir artış beklediklerini ifade etti. Ersoy, "2013 bizim için başarılı bir yıl . Türkiye?deki en çok satış yapan ilk 10 tur operatörü arasında payımız yüzde 56?ya çıktı" değerlendirmesini yaptı. Etstur, bu yıl erken rezervasyonda 290 bin kişiye erken rezervasyon ile tatil imkanı sunarken, kampanya alanını da genişletti. Kampanya bu yıl da geçen sene ğu gibi Kıbrıs Otelleri, Disneyland Paris ve Cruise Turlarını kapsayacak. YOLCU SAYISINDA YÜZDE 13 CİRODA YÜZDE 30 BÜYÜYECEK Etstur?un 2014 yılı hedef, plan ve yatırımları ile ilgili düzenlenen basın toplantısında bir konuşma yapan Etstur Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy; ?Etstur olarak bu sene dönem başındaki hedefimiz, (yurtiçi, yurtdışı, cruise dahil bütün turlarda) 700 bin misafirdi. Şu anki verilere baktığımızda hedefimizin üzerine çıktığımızı görüyoruz. 2013?te kişi sayısında yüzde 21 oranında, cirosal olarak ise yüzde 30?luk bir büyüme yaşandı. 2014 yılındaki hedefimiz kişi sayısında yüzde13, ciroda da yüzde 30 büyüme olarak belirlenmiştir.  Bölgesel olarak baktığımızda Ege Bölgesi satışlarında yüzde 12, Akdeniz Bölgesi satışlarında yüzde 31 oranında artış yaşandı. Yıl sonunda bütün turlarımızın toplamında 740 bin kişiye ulaşmış bulunacağız. 740 bin kişiye seyahat sağladığımız için çok mutluyuz. 2013 bizim için başarılı bir yıl . Türkiye?deki  en çok satış yapan ilk 10 tur operatörü arasındaki payımız  yüzde 56?ya çıktı.?dedi. ERKEN REZERVASYON YÜZDE 45 İNDİRİMLE BAŞLAYACAK Ersoy, 25 Kasım 2013 tarihinde başlayan erken rezervasyon kampanyasının nisan ayının sonuna kadar devam edeceğini söyledi. Ersoy, ?Konuklarımızın, fiyat avantajından maksimum düzeyde yararlanabilmesi için ilk günler kça ideal. Erken rezervasyon kampanyamız yüzde 45?e varan indirimle başlarken her ay yüzde 5?lik oranda azalarak devam edecek. Tatil rezervasyonlarını yaptırmak için fırsat dönemi uzun ve fiyatlar çok avantajlı. Böylece yerlerini garantilemiş olacaklar? diye konuştu. Ersoy ?Etstur olarak ilk uygulamasına 2003?te başladığımız erken rezervasyon sisteminin toplam içindeki payı yüzde 12 iken bugün bu oran yüzde 47?ye yaklaşmıştır. Sistemin Avrupa ortalaması ise yüzde 65 seviyelerindedir? şeklinde konuşmasına devam etti. ERKEN REZERVASYON SİGORTASI Mehmet Ersoy, ?Kurumsallaşmanın geliştiği batılı ülkelerde çalışanlar izinlerini 1 yıl önceden planlayarak çok avantajlı fiyatlarla tatil yaparken, Türkiye?de son dakika yapılan programlar iyle yabancılara göre tatilin maliyeti iki katına çıkmaktadır. Kurumsal firmaların sayısı arttıkça ülkemizde de erken rezervasyon sistemi gelişmesini sürdürecektir? dedi. Ersoy?un verdiği bilgiye göre, erken rezervasyon ile tatili tercih edenler, geçtiğimiz yıllarda ğu gibi bu yıl da Erken Rezervasyon Sigortası?ndan yararlanacaklar. Erken rezervasyon iptaliyle ilgili misafirler son 72 saate kadar bilgi vermeleri halinde rezervasyonlarını koşulsuz iptal etme hakkı kazanır. Erken rezervasyon iptaliyle ilgili teminatlar, Etstur ve Mapfre Genel Sigorta arasında düzenlenen poliçe kapsamında sağlanacak. Poliçe ile sigortalı tur ücret farkı, tur bedelinin sadece yüzde 1?i kadar, bin TL altındaki rezervasyonlarda ise sabit 10 TL olacak. Ersoy konuşmasının devamında şu noktaların altını çizdi: ORGANİZE TURLAR ARTIYOR AMA HALA YETERSİZ 2002?de tüketici yasaları çıkarıldı ve o günden beri Türk turizmi daha iyi gidiyor. Şu anda toplam seyahat pazarının yüzde 20?si organize turlarla gerçekleşiyor. Bu oran Avrupa?da yüzde 60 ? 65, Amerika?da yüzde 85 civarında. Buna olan talebi yükseltebilmek için, tüketiciye güven verilmesi gerekiyor. Birinin yaptığı hatadan sektördeki tüm şirketler etkileniyor. KÜLTÜR TURLARINDA KONTROLLÜ BÜYÜYORUZ Kültür turlarında ise kontrollü büyümeyi öngörüyoruz. Otobüsün kalitesi, konaklanılan oteli standartları, rehberin kalitesi? Bunların hepsi kültür turlarında çok önemli. Kültür turlarında sayıları çok kolay artırabilirsiniz ama misafir memnuniyetini kaybedersiniz. Amaç çok yolcu taşımak değil, yolcuyu doğru bir şekilde taşımak olmalı. BDDK`NIN TAKSİT AZALTMA KARARI ÇOK İYİ DÜŞÜNÜLMELİ Kredi kartı ile satışlarda taksit sayısına düzenleme gelmesi halinde sektörün bu durumdan etkileneceğini ifade eden Mehmet Ersoy, konunun çok iyi araştırılarak uygulamaya konulması gerektiğini söyledi. Seyahat yapmanın bir ihtiyaç ğunu belirten Ersoy, ?Bu işin iyi ve kötü yanları ortaya konulmalı. Satışlarımızın yüzde 30?unda 12 taksit seçeneği kullanılıyor, bu da bize gösteriyor ki misafirlerimizin önemli bir bölümü tatil harcamalarını 1 yıla yayarak bütçelerini sarsmadan rahatça tatil yapabilmeyi planlıyor. Getirilmesi düşünülen sınırlama, misafirlerin tatil planlamalarında sıkıntı yaratacaktır. Bu durum bizleri de misafirlerimizi de olumsuz yönde etkileyecektir.? Ayrıca konuya bir de şu açıdan yaklaşmakta fayda var. Biz satışlarımızın yüzde 47?sini erken rezervasyonda yapıyoruz. Ortalama misafirin otele girişi 7-8 ay sonra oluyor. Sonuçta misafir tatile gitmeden 7-8 ay önce ödeme yapmaya başladığı için ön ödeme kampanyası gibi oluyor. Tatilini yaptıktan sonra, taksit olarak baktığınızda sadece 4-5 taksit ödemesi kalmış oluyor. Yaz satışlarının yaklaşık yarısı erken rezervasyonla satılıyor. Satışların yaklaşık yüzde 30?u 12 ay, geriye kalanı 6 ay ve daha kısa süreli taksitlerle yapılıyor. Biz bu konu ile ilgili TÜRSAB aracılığıyla görüşümüzü belirttik. Biz şu anda var olan sistemin ğu gibi korunmasını istiyoruz. Zaten bizim sattığımız erken tatiller, 12 vadeli olmuyor. Bu dolabı almak gibi değil. Buzdolabı aldığınızda ertesi gün kullanmaya başlarsınız. Ancak tatili almanızla tatile çıkmanız arasında geçen süre 5 ? 6 ay. Dolayısıyla 12 ay vadeyle tatil satın alan tüketici, aslında 5 ? 6 ay vadeyle satın almış oluyor. THE CRUISE LIFE