2017?de Türkiye pazarında daha aktif rol alarak planlarını sürdüren bir Cruise Brands çıkıyor karşımıza. Bu kapsamda acentelerini de 2017 Haziran ayında kurduklarını dile getiriyor şirketin Genel Müdürü Bülent Tatlav. Genç bir şirket olan Cruise Brands?in ardında uzun yıllara dayanan tecrübeye sahip bir ekip yer alıyor. Hepimizin aşina ğu neredeyse pek çok gemi şirketi ile anlaşması bulunuyor firmanın. Dolayısıyla geçmiş tecrübelerin de devreye girmesiyle potansiyel misafirlerine gemi turlarını önererek 2017?yi kapatıyor Cruise Brands. Biz de The Cruise Life olarak kapısını çalıyoruz firmanın ve hem yıl değerlendirmesini alıyoruz hem de 2018?de nasıl bir hedefle ilerleyeceklerini öğreniyoruz kendilerinden?
Butik hizmet prensibi hakim?
Kişiye özel hizmet anlayışı ilkesiyle yola çıktıklarını belirten
Bülent Tatlav, ?Bu anlamda amacımız; doğru programları, doğru zamanda, doğru
misafirlerimize ulaştırmak olmuştur. Dolayısıyla çalışmalarımızı detaylı ve
titizlikle yürütüyoruz. Politikamız, en ucuz fiyatı öne çıkarmak değil. Bizim
için esas önemli olan misafirlerimizin ne istediği. Yani kişiye özel hizmet
anlayışımızı bu şekilde ortaya koyup planlamamızı yapıyoruz. Daha çok
derneklerle işbirliği içerisindeyiz. Misafirlerimizin yüzde 85?i kadınlardan
oluşuyor. Zaten potansiyel müşterilerimiz daha çok gemide balkonlu kabin veya
yacht club seyahat türlerini tercih eden bir kesim? ifadelerine yer veriyor.
?Biz lüks tatil değil kişiye özel tatil sunuyoruz?
Kişiye özel hizmetin aynı zamanda lüks
seyahati de öne çıkardığından bahsediyoruz Bülent Tatlav ile? Lüks kavramının
kişiye göre değişkenlik gösterdiğini belirtiyor ve şu açıklamayı yapıyor
Tatlav: ?Lüks, kişiye göre değişkenlik gösteren bir kavramdır. Birine göre 5
yıldızlı bir otelin kral dairesinde konaklayıp tam pansiyon süper bir hizmet
almak lüks iken, özellikle İstanbul?da yaşayan ve trafik problemiyle boğuşan,
ciddi bir iş stresi altında olanlar için daha sakin olan Norveç Fiyortlarına
gidip bir hafta dinlenmek ve sesiz kalmak bir lükstür. Biz Cruise Brands olarak
bunun farkındayız. O yüzden de seçimlerimizi yaparken buna odaklanıyoruz.
Öncelikle kişinin bizden nasıl bir tatil istediğini öğrenmeye çalışıyoruz. O
yüzden çok tecrübeli bir ekibimiz var. Biz lüks tatil değil kişiye özel tatil
sunuyoruz.?
Gemi şirketlerinin sunmuş ğu tüm destinasyonları
pazarladıklarını belirten Tatlav, ?Akdeniz, Kuzey Avrupa, Karayipler, Güney
Amerika, Uzakdoğu, Avustralya, Yeni Zelanda, Alaska gibi pek çok destinasyonda
turlarımız bulunuyor. Gemi turlarında ise pazara sunduğumuz paket programlar da
var? diyor.
Kara turlarında Avrupa revaçta!
Gemi turlarının yanı sıra kara turlarıyla da karşımıza çıkıyor Cruise Brands. Tatlav, özellikle Avrupa bazlı kısa seyahatlerle 3 gece 4 günlük gibi programları öne çıkarttıklarını dile getiriyor. Elbette bu programlar içinde Türkiye?de çok fazla bilinmeyen veya tur düzenlenmeyen Normandiya kıyıları gibi destinasyonların yer aldığını belirtiyor. Tatlav özellikle bu rotalarda bazı tarihçiler ve tur rehberleri ile çalıştıkları söylüyor. Saffet Emre Tonguç ve Serda Büyükkoyuncu gibi? Dolayısıyla pek çok farklı profesyonel ile paket programlar düzenlediklerinin altını çiziyor ve ?Biz aslında tur düzenlemekten daha öte bir hizmet sunuyoruz misafirlerimize. Düzenlediğimiz turların başında mutlaka ben veya ekibimden biri yer alır. Ayrıca grubun içinde Saffet Emre Tonguç veya Serda Büyükkoyuncu gibi birini görür misafirlerimiz. Tur için özel fotoğrafçıları görevlendiririz. PR ajansımızdan biri de mutlaka grubun içinde yer alarak basın ayağında da varlığımızı gösteririz. Tüm bunlar bir araya geldiğinde alsında bir turdan ziyade bir organizasyon düzenlemiş oluyoruz. Ve bunu da bütünsel olarak planlıyoruz? diyerek konuya açıklık getiriyor.
2018?in
yıldızı Kuzey Avrupa mı?
2018?de kara turlarında daha çok İtalya?da Amalfi, Napoli, Capri; Fransa?da Alsas Bölgesi gibi buna benzer destinasyonlar, gemi turlarında da Akdeniz ve Kuzey Avrupa destinasyonlarının öne çıkacağını belirtiyor Tatlav. Ama Kuzey Avrupa?nın bunlar arasında daha da öne geçeceğini de özellikle vurguluyor. Yunan Adalarının ise ufak veya bütçeli gemilerde her zaman revaçta olacağını da eklemeden geçmiyor.
"Slovenya,
Hırvatistan, Bulgaristan ve İsrail hedef pazarlarımız?
Belgrad pazarına da değiniyor Tatlav. Özellikle çok yeni bir pazar
ğuna dikkat çekiyor ve ?Biz orada tur operatörleriyle çalışmalar yapıyoruz.
7-8 gemi şirketinin yaklaşık 10 farklı ülkede seyahat acenteleri ile
çalışıyoruz. Slovenya, Hırvatistan, Bulgaristan ve İsrail hedef pazarlarımız?
diyor.
Ülkemizde nehir turlarına olan eğilimin az ğunu ve Türkiye?de
nehir turlarının üzerinde çok fazla durulmadığına değiniyor Tatlav. Ancak
2018?de nehir turlarının revaçta olacağının da altını çiziyor ve ?Bu yıl nehir
turlarını daha fazla öne çıkarmalıyız. Bunun için çok fazla alternatif pazar
var ? diyor.
Saffet Emre Tonguç eşliğinde, Türk misafirlere özel gemiyle 5 yıldızlı seyahat
Son olarak heyecanlı kları bir programdan bahseden Bülent
Tatlav, ?2017?de ğu gibi 2018?in yılsonuna doğru Noel pazarlarında özel
gemimiz ile Saffet Emre Tonguç eşliğinde, sadece Türk misafirlerimizin yer
alacağı bir nehir turu gezimiz olacak. Avrupa?nın Basel ve Strazburg gibi özel
şehirlerini ziyaret edeceğimiz bir program bu. 5 yıldızlı ve butik bir gemi
ile? Bunun gibi birkaç programımız daha olacak. Yakın zamanda bilgileri
duyurmuş olacağız? diyerek sözlerini noktalıyor.
RÖPORTAJ: ÇİLEM KOCAMIŞ
cilem@thecruiselife.com.tr
THE CRUISE LIFE