Galataport Limanı?na ilk geminin 5 Nisan?da yanaşacağını söyleyen Figen Ayan, 1 yılda mürettebat dahil yaklaşık 1,5 milyon kruvaziyer yolcusunun İstanbul?u ziyaret edeceğini öngördüklerini belirtti.
Galataport İstanbul, 7 milyonu yabancı olmak üzere yılda toplam 25 milyon ziyaretçiyi ağırlayacağını anlatan Galataport İstanbul Liman İşletme Genel Müdür Yardımcısı Figen Ayan, bu ziyaretçilerin Türkiye turizmine katkısının ise 1 milyar dolar civarında olacağını tahmin ettiklerini anlattı.
Figen Ayan, ?Sektörün hareketlenmeye başlamasını beklediğimiz 2020?de limanımıza yaklaşık 60 sefer ile 75,000 yolcu gelmesini bekliyoruz. 2021 yılı için ise 350,000 yolcu ile 180 sefer için rezervasyon almış bulunuyoruz. Limanımıza aynı anda 3 gemi yanaşacak ve günlük 15.000?e yakın yolcuyu ağırlayabileyeceğiz. 2022 yılı sonrasında yıllık gemi beklentimiz ise 400, kruvaziyer sezonunu uzatmak yönündeki planlamalarımız da devam ediyor? dedi.
Galataport, İstanbul?un tarihi dokusu ile uyum içinde
Eski hali antrepo alanı olan
ve şu anda modern bir bina inşa edilen projede, İstanbul?un tarihi dokusuna uyum
sağladığını aktaran Ayan, ?Galataport?ta Karaköy?ün dokusunun
devamı niteliğinde organik bir yapılanma planlıyoruz. Dünyada bir ilk olan 3
m?lik kapak sistemi ile yarattığımız geçici gümrüklü alan ve yerin altında inşa
ettiğimiz 29.000 m?lik terminalimiz farklı coğrafyalardaki limanlar tarafından
da yakından takip ediliyor. Projenin kendisi destinasyon içinde bir
destinasyon. Bu ülkemiz açısından da büyük bir prestij. Bu planlama ile Karaköy
sahil şeridi, yaklaşık 200 yıl sonra ilk kez İstanbulluların kullanımına
açılarak şehri denizle buluşturan bir sahil yürüyüş yoluna dönüştürülecek. Yine
Tophane Saat Kulesi, Tophane Kasrı ve Nusretiye Camisi?nin yer aldığı
İstanbul?un en güzel tarihi meydanlarından biri, tarihi dokuya uygun olarak
yeniden İstanbulluların kullanımına sunacağız. Galataport, İstanbul için çok
önemli bir alan, günümüz teknolojisi ile tarihi ve kültürel değerlerin ön plana
çıkacağı bir kurgu ilk günden bu yana en çok üstünde durduğumuz nokta oldu?
ifadesini kullandı.
200 yıldır halkın erişimine kapalı olan
alanı açıyoruz
Şu anda dünyada şehrin bu
kadar merkezinde, en önemli tarihi ve kültürel yapılarına bu denli yakın bir
liman daha bulunmuyor diyen Ayan, ?Yine dünyadaki herhangi
bir liman şehrinde tarihi bir liman sahasında benzer bir konsept ile
geliştirilmiş başka bir karma proje daha bulunmuyor. Projemiz Tarihi Yarımada?nın bir uzantısı niteliğinde, bununla birlikte
buradaki dönüşümle turistik açıdan çok önemli yeni bir destinasyonu da
İstanbul?a kazandırıyoruz. Yaklaşık
200 yıldır halkın erişimine kapalı olan sahayı halka açarak İstanbul?u
yaşatacak bir alana dönüştürüyoruz. Hali hazırda İstanbul Modern ile Mimar
Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi?ne bağlı, yapımı süren İstanbul Resim ve
Heykel Müzesi ile bir kültür-sanat alanı haline gelecek olan bölgede, bu
dönüşümü destekleyici çeşitli projeler planlanıyoruz. Bu alan İstanbul?un ilk
müze meydanı olacak. 2020 içerisinde
açılacak Galataport İstanbul ile?şehir, bölgenin doğal dokusuna uyumlu,
kültür-sanat kurumlarının, dünya standartlarında bir kruvaziyer
terminalinin, seçkin bir otel zincirinin, farklı?segmentlere?hitap eden
markaların, kafelerin, restoranların ve ofis alanlarının yer alacağı, yerli ve
yabancı turistlerle İstanbulluların bir arada olacağı önemli bir yaşam
alanına kavuşacak? şeklinde konuştu.
İstanbul,
Akdeniz çanağındaki liderliğine kavuşacak
Ülkemizin turizm potansiyeline erişmesi için bu sektörün bütün oyuncularının el birliği ile çalışması gerektiği görüşünde olduklarını söyleyen Ayan, ?Türkiye, üç tarafı denizlerle çevrili bir ülke olarak ve her biri birbirinden değerli destinasyonları ile kruvaziyer turizmi için büyük bir potansiyele sahip. Biz Galataport İstanbul olarak İstanbul?daki kruvaziyer turizmi için gerek kamu gerekse özel sektör ile çok yakın temasta çalışıyoruz, yurtdışında da çeşitli platformlarda hem İstanbul?un hem de Türkiye?nin kruvaziyer turizm potansiyelini yükseltmek yönünde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2022 itibarıyla İstanbul?un Akdeniz çanağındaki lider pozisyonuna tekrardan geleceğini öngörüyoruz, bu da ülkemizdeki kruvaziyer turizmine ve genel anlamda turizme büyük katkı sağlayacaktır? dedi.
Galataport
İstanbul tüm ?ana liman? özelliklerine sahip
İstanbul?un bir dünya kenti olduğunu hatırlatan Ayan, ?Doğu
ile Batı?yı sentezleyen, tarihi bu kadar eskiye giden bir şehir daha yok.
Herşeyden önce kendi başına bir çekim noktası. Galataport ise, tamamlandığı
zaman şehre büyük değer katacak bir proje ve dünyada eşi benzerine fazla
rastlanmayan, bazı durumlarda da ilk defa uygulanan pek çok tekniği içeren bir
inşaat ve restorasyon sürecinden geçiyor. Galataport İstanbul ayrıca güçlü bir
ana liman özelliği taşıyor. Bir kruvaziyer limanının ?ana liman? olması için
öncelikle coğrafi konum olarak gemilerin en çok uğrak yapan bölgelerinden
birinde yer alması gerekir. İstanbul bu kıymetli özelliğe sahip. Ana limanın
uluslararası bir havaalanına yakınlığı ve bu havaalanında hizmet veren farklı
havayolu şirketlerinin olması da aranılan şartlardan birisidir. Limanın rıhtım
uzunluğu, bavul operasyonuna uygunluğu, gerekli personel ve ekipmanı
altyapısında barındırıyor olması da yine olmazsa olmaz şartlar arasında yer
almaktadır. Kruvaziyer yolcularının konaklama yapmaları gerektiğinden, limanın
yer aldığı şehrin çeşitli segmentlerde ve farklı hedef kitlelere yönelik
otellere ev sahipliği yapması da gerekmektedir. Galataport İstanbul da bu
anlamda tüm ??ana liman??
özelliklerine sahiptir? dedi.
Kaynak: 7deniz Dergisi
Ocak-Şubat 2020 Sayısı