Hollandalı ünlü tersane Feadship dünyanın ilk hidrojen yakıt hücreli süperyatı olan Project 821'i tanıttı.
Dünyanın ilk hidrojen yakıt hücreli süperyatı olan Project 821 görücüye çıktı.
Hollandalı ünlü tersane Feadship'in ürettiği süperyat 118.80 metre uzunluğundaki bu çığır açıcı gemi, denizcilik sektöründe yeşil teknoloji alanında önemli bir ilerlemeyi temsil ediyor.
Beş yıldır üzerinde çalışılan Project 821, Feadship'in süperyat inşasında çevreye duyarlı inovasyonun sınırlarını zorlama konusundaki sarsılmaz kararlılığının bir örneğini oluşturuyor.
Tasarım firması RWD ile işbirliği içinde ve Edmiston'un uzman rehberliğinde yaratılan bu yat, sürdürülebilirliğin bir işareti olarak hizmet veriyor.
Yeşil teknolojinin açık denizlerde ne kadar gelişebileceğine dair temel soruyu ele alıyor.
Feadship'in Royal Van Lent Tersanesi CEO'su ve Direktörü Jan-Bart Verkuyl, sadece lüks yatlar için değil dünya için de yeni bir yenilenebilir enerji çağına öncülük edecek bu çığır açıcı girişime liderlik ediyor.
Proje 821, 100 metreden fazla uzunluğuyla, daha önce denizcilik alanında duyulmamış bir başarı olan yakıt hücresi kaynağı olarak saf yeşil hidrojen olasılığını araştırmak için ideal bir seçim olarak ortaya çıktı.
Yatın devrim niteliğindeki tasarımı, egzoz olarak yalnızca su yayan, yanmasız bir elektrik üretme tekniği olan hidrojen yakıt hücrelerinin entegrasyonuna odaklanıyor.
Hidrojen yakıt hücreleri otomotiv ve havacılık dahil olmak üzere çeşitli sektörlerde kullanılmış olsa da, hidrojen depolama ve yakıt hücresi sistemlerini düzenleyen mevcut yönetmeliklerin eksikliği nedeniyle deniz araçlarına uyarlanmaları farklı zorluklar ortaya çıkarmıştır.
Feadship, ortakları Edmiston ve Lloyd's Register ile birlikte ölçeklendirilmiş ekipman, güvenlik süreçleri ve düzenleyici çerçeveler oluşturmak üzere yola çıktı.
Bu çabalar, lüks bir yatta sıkıştırılmış sıvı hidrojeni güvenli bir şekilde depolayabilen ve emisyonsuz enerji üretimi sağlayan çığır açan bir kriyojenik depolama teknolojisinin geliştirilmesiyle sonuçlandı.
Hidrojeni depolamanın lojistik zorluklarına rağmen, Project 821'in teknolojisi hidrojenin bir yakıt kaynağı olarak sağladığı verimliliği ve temizliği ortaya koyuyor.
Yatın yakıt hücreleri çok yönlü olup, saf hidrojen bulunmadığında alternatif yakıt olarak metanol kullanabiliyor.
Project 821, tahrik teknolojisinin yanı sıra, çevresel etkisini daha da azaltan atık ısı geri kazanım sistemi ve Akıllı AC sistemi gibi çok sayıda enerji tasarrufu teknolojisi içeriyor.
Bu gelişmeler sayesinde yat, uzun süreler boyunca emisyonsuz çalışarak demirde sessiz geceler geçirmeye veya hassas deniz bölgelerinde seyretmeye olanak tanıyor.
Project 821 aynı zamanda su üstünde beş güverteye ve su altında iki güverteye yayılan geniş yaşam alanlarıyla benzersiz bir lüks ve konfor sunuyor.
Aileleri de düşünerek tasarlanan yatta birden fazla yatak odası, ofisler ve spor salonu içeren özel bir sahip güvertesi gibi lüks olanaklar bulunuyor.
Edmiston İcra Kurulu Başkanı Jamie Edmiston, Project 821'in bugüne kadar inşa edilmiş en çevreci ve çevresel açıdan en gelişmiş yat olduğunu belirtirken, RWD Studio Direktörü Charlie Baker da projenin ileri görüşlülüğünden gurur duyduğunu ifade etti.