RÖPORTAJ 17.06.2017 14:25:28 0

Cruise tatilini ilk kez tecrübe eden 4 yolcudan 3`ü ``tekrar binerim`` dedi

Cruise seyahati, tatil planları içinde öne çıkan bir seçenek olmaya başladı. Geçtiğimiz sezon 32 bin Türk yolcuyu Ege sularında gezdiren Celestyal Cruises?un...

Cruise tatilini ilk kez tecrübe eden 4 yolcudan 3`ü ``tekrar binerim`` dedi

Cruise seyahati, tatil planları içinde öne çıkan bir seçenek olmaya başladı. Geçtiğimiz sezon 32 bin Türk yolcuyu Ege sularında gezdiren Celestyal Cruises?un misafirlerine uyguladığı anket Türkler?in Yunan Adaları ilgisini, cruise sevdasını ve tatil alışkanlıklarını ortaya koydu. Celestyal Cruises yolcularının yüzde 72.6?sı ilk kez cruise tecrübesi yaşadığını; yüzde 76.4 ise cruise?a yine bineceğini söyledi.

Kruvaziyer firmalarının Türkiye limanlarından çekildiği 2016 yılında; Yunanistan bayraklı Celestyal Cruises, gemilerini 165 defa İzmir, Çeşme ve Kuşadası limanlarına bağlayarak Türkiye limanlarına en çok uğrayan cruise şirketi . Celestyal Cruises Türkiye Direktörü Özgü Alnıtemiz; Celestyal Cruises olarak 2015 yılında 25 bin, 2016 yılında 32 bin Türk yolcuyu Ege sularında gezdirdiklerini belirterek birkaç yıl içinde Türkiye?deki yolcu sayısını 80 bine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Cruise tecrübesini daha geniş kitlelere yaşatma misyonuyla yola çıktıklarını ve özellikle Türkiye pazarında bunu başardıklarını belirten Celestyal Cruises Türkiye Temsilcisi Özgü Alnıtemiz, tatil alışkanlıkları içinde cruise?un da önemli bir yer almaya başladığını belirtti: ??2016 sezonunda misafirlerimize uyguladığımız memnuniyet anket sonuçları bize gösterdi ki; son yıllarda ülkemizde artan bir cruise ilgisi var. Gemi turlarımıza katılanların yüzde 72.6?sı ilk kez bizim gemilerimizde bir cruise tecrübesini yaşadığını söyledi. Cruise turlarını tercih edenlerin bölgeleri karşılaştırıldığında ise 1. Sırada yüzde 26.8 ile İstanbul; ikinci sırada yüzde 23.2 ile İzmir yer aldı. Gaziantep, Trabzon gibi iller olmak üzere Anadolu?dan katılımın ise yüzde 40 düzeyinde ğunu gördük. Bu da bize doğru yolda ğumuzu; cruise bilinirliğini arttırdığımızı ve artık ülkemizde tatil planlarında cruise seyahatinin de yer aldığını gösterdi.??

Zengin ve özgün destinasyonları, farklı periyot seçenekleri, Türkiye limanlarına demirlediği gemileri ile daha çok kişiye cruise tecrübesi yaşatmayı hedefleyen Celestyal Cruises?un memnuniyet anket sonuçları kruvaziyer turizmi açısından olumlu sonuçları da ortaya koydu.

Yüzde 30.2?si limana özel arabayla geliyor

Cruise misafirlerinin yüzde 30.2?si İzmir, Kuşadası ve Çeşme limanlarından kalkan gemilere özel arabalarıyla gelirken; yüzde 24.9?u uçağı; yüzde 16.2?si ise otobüsü tercih etti.  Özgü Alnıtemiz; ??Liman şehrine arabayla gelen cruise misafirlerinin, tatillerini liman kentinde konaklamayla birleştirerek yerel turizme de canlılık ve ivme kazandırdığını?? belirterek ??Misafirlerimizin yüzde 28.7?sinin cruise tatiliyle başka bir tatili birleştirdiğini söylemesi; bölgeye ve yerel turizme katkımızı gösteriyor?? dedi.

Yüzde 72.5?i ilk kez Yunan Adaları?nı gezdi

Türk tatilcilerinin son yıllarda Yunan Adaları?na yöneldiğinin bir başka göstergesi de yine Celestyal Cruises anketi . Celestyal Cruises sezon turlarına katılanların yüzde 72.5?i ilk kez Yunan Adaları?nı gezdiğini söyledi.  Türk misafirlerin katıldığı anket; en çok beğenilen Yunan Adası?nın yüzde 41.8 ile Girit ğunu da gösterdi. Girit?i sırasıyla Mikonos, Rodos, Santorini ve Kos izledi. Ankete katılanların yüzde 28.7?si gemi biniş veya inişinden önce bölgedeki başka bir tatil planıyla cruise tatilini birleştirdiğini söyledi.

Yüzde 76.4 ??Tavsiye ederim?? dedi

Memnuniyet anketinin Celestyal Cruises açısından en önemli sonucu da şu : Katılımcıların yüzde 34.1?i Celestyal Cruises?u tavsiye üzerine duyduğunu belirtirken; ??Celestyal Cruises?u tavsiye eder misiniz?? sorusuna yüzde 76.4n verdiği yanıt ??Evet?? ; yüzde 18.4 ise ??olabilir?? dedi. Celestyal Cruises Türkiye Temsilcisi Özgü Alnıtemiz, ??Sonuçlar; Celestyal Cruises olarak doğru yolda ğumuzun kanıtı . Kruvaziyer sektörü adına da sevindirici; cruise bilinirliğinin artması ve hedeflediğimiz gibi daha çok kişiye cruise tecrübesi yaşatmamız açısından olumlu sonuçlar aldık?? diye konuştu.

THE CRUISE LIFE