Türkiye kruvaziyer pazarına ivme katan kruvaziyer markalarından Costa Cruises, Türkiye ofisi olarak düzenlediği kutlama etkinliğinde 50’nin üzerinde iş ortağı ve acente ile bir araya geldi.
2024 yılındaki başarıları taçlandırmak ve yeni yılı güzel dileklerle karşılamak amacıyla gerçekleştirilen özel geceye, Costa Cruises Uluslararası Pazarlar Satış Direktörü Alessandro Bottaro ve Yardımcısı Marta Cambiaggi da katıldı. Costa Türkiye Direktörü Ercan Abitağaoğlu, “Costa her zaman Türk pazarına büyük önem vermiştir ve iş ortaklarımızla yakın ilişkiler kurmuştur. Bu etkinlikte bizleri bırakmayarak her zaman yanımızda olduklarını bir kez daha gösterdiler” sözleriyle kruvaziyer devinin Türkiye pazarına bakışına dikkat çekti.
Alessandro Bottaro: Türk misafirlerin rezervasyonlarıyla pazardaki payımızı büyüttük
Costa Cruises Uluslararası Pazarlar Satış Direktörü Alessandro Bottaro ise “2024 Costa için nasıl geçti, Türk ve dünya pazarları açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?” sorusuna şu yanıtı verdi: “2024 yılı hem yolcu sayısı hem de toplam ciro anlamında ziyadesiyle başarılı diyebilirim. Türk pazarındaki hızlı yükselişi yakinen takip ediyoruz. Bu yükselişin hız kesmeden devamı adına yeni projeler ve yeni rotalar planladık. Dünya genelinde de kruvaziyer tatili her geçen yıl popülaritesini arttırmaya devam ediyor. Yüksek konfor, farklı gastronomi deneyimleri ve lüksü bir araya getiren kruvaziyer seyahatleri fiyat performansı sayesinde ne kadar avantajlı bir tatil seçeneği olduğunu göstermekte. Bu nedenle ilk kez bu deneyimi yaşayanların bir sonraki tatillerinde yine gemi tatilleri tercih etme oranı yüzde 80’lerin üstüne çıkmış durumda. Kruvaziyer tatili gelişiyor ve büyüyor.”
2025 kruvaziyer sektörü için öngörüleri, Türkiye ve dünya pazarı açısından değerlendirmeleri sorulduğunda Alessandro Bottaro ve Marta Cambiaggi’nin yanıtı şöyle oldu: “2025 için şu ana kadar yapılan rezervasyonlara baktığımızda, bir önceki yıla göre çok daha yüksek doluluk oranlarına ulaştığımızı söyleyebiliriz. Şimdiden belli ki başarılı bir yıl bizi bekliyor.
Costa’nın merkez yöneticileri “İtalya’dan, Costa merkezinden bakınca Türkiye nasıl görünüyor?” sorusuna ise şu yanıtı verdiler: “Türkiye’de geçen yıl başlattığımız İstanbul hareketli programımızı kapsayan erken rezervasyon kampanyası beklentilerimizin üstünde başarı kaydetti. Türk misafirlerimizin sunduğumuz avantajlı fiyatları kaçırmadan önceden yaptıkları rezervasyonlar ile birlikte pazardaki payımızı arttırmış olduk. Bu kampanya gösterdi ki erken alan gerçekten çok daha kazançlı oluyor. Aynı kampanyayı önümüzdeki yıllarda da sürdüreceğiz. Bizler aslında İtalya’dan bakmıyoruz. Türkiye’deki ofisimizde ekibimizle birlikte çalışıyor, birlikte doğru adımları atmaya çalışıyoruz. Çok uzun yıllardır hem pazarlama ofisi hem de gemilerimiz ile buradayız. Dolayısıyla uzaktan bakıp izlemiyor, buradaki iş ortaklarımızla birlikte yaşıyoruz. İyi gidiyoruz, daha da iyi olacağız.”
Ercan Abitağaoğlu: 2025’te Galataport’tan 17 gemimiz kalkacak
Costa Türkiye Direktörü Ercan Abitağaoğlu ise “Türkiye çıkışlı kaç sefer yapacaksınız, Türkiye’den toplam yolcu hedefiniz nedir” soruları çerçevesinde 2025 tahminlerini şöyle aktardı: “Bu yıl en büyük hedefimiz artan hizmet kalitemizle doğru orantılı misafir sayımızı da artırmak. Kruvaziyer sektöründeki neredeyse 80 yıllık tecrübemiz ile Türk misafirlerimizin bizlerle gerçekleştirdikleri yolculukların sonunda yüzlerindeki gülümsemeyi hiç sonlandırmamak en büyük hedefimiz. Geçen yıl Galataport’dan yaptığımız 14 seferi bu yıl 17’ye çıkarttık. 2026 yılında ise 22 olacak. Artan kapasite ile birlikte her yıl misafir sayımızı yüzde 30 artırmayı hedefliyoruz.”
THE CRUISE LIFE